Záruční podmínky
ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
·
Úvodní ustanovení
Tento reklamační řád se vztahuje k obchodním podmínkám
společnosti Ivana Samková,
IČO: 72663324, se sídlem Dolní Podluží 322.
Definované pojmy uvedené ve všeobecných obchodních podmínkách mají stejný
význam i v tomto reklamačním řádu.
·
Kdy mohu zakoupené Zboží
reklamovat?
Vyskytne-li se na Zboží vada, která není způsobena běžným
opotřebením nebo nesprávným používáním, lze Zboží reklamovat v záruční
době, která začíná plynout dnem převzetí Zboží Kupujícím, což je den uvedený na
dokladu o zakoupení Zboží. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vadného
plnění ve lhůtě:
·
u nového Zboží 24 měsíců
Výše uvedená záruční doba platí, pokud si Prodávající a Kupující
nesjednají odlišnou délku záruční doby.
·
Jak dlouho trvá vyřízení reklamace?
Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, půjde-li o složitější
případ, rozhodne nanejvýš do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává
doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení
vady. Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající a
Kupující nedohodnou na delší lhůtě. Reklamace bude vyřešena jedním
z následujících způsobů:
·
oprava zboží
·
výměna zboží za nové
·
poskytnutí slevy na zboží
·
vrácení peněz za zakoupené zboží
Bude-li reklamace vyhodnocena jako podstatné porušení kupní
smlouvy (Zboží nesplňuje parametry, pro které jste Zboží kupovali nebo
parametry, které jsou pro dané Zboží zásadní), můžete si vybrat jakékoliv výše
zmíněné řešení reklamace, v ostatních případech má Kupující nárok na
opravu zboží nebo poskytnutí slevy na dané Zboží.
·
Kde mohu reklamaci uplatnit?
Zboží můžete zaslat poštou nebo jinou přepravní společností na adresu
Prodávajícího. Disponuje-li Prodávající kamennou provozovnou, můžete Zboží
reklamovat osobně na dané provozovně. Pokud Prodávající disponuje více
kamennými provozovnami, můžete uplatit reklamaci na kterékoliv z nich.
Zboží bezpečně zabalte a k zásilce přiložte vyplněný reklamační list,
který naleznete níže.
Při uplatnění reklamace obdrží Kupující písemné potvrzení o reklamaci, tzv.
reklamační protokol, který slouží jako potvrzení při vyřizování reklamace.
Pokud Kupující zaslal Zboží k reklamaci prostřednictvím přepravní služby,
obdrží reklamační protokol e-mailem.
·
Musí být Zboží zabalené
v původním obalu?
Zboží nemusíte posílat v originálním obalu, musíte ale
doložit, že jste Zboží koupili skutečně u Prodávajícího, k tomu může
posloužit účtenka nebo výpis z účtu a společně se Zbožím zašlete
Prodávajícímu veškeré příslušenství, které bylo se Zbožím dodáno.
·
Budu za reklamaci něco platit?
Kupující, který je Spotřebitel má právo na náhradu účelně
vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, a to v případě, že je reklamace
oprávněna. Jedná se zejména o poštovné za zaslání reklamovaného Zboží.
Kupující, který je Spotřebitel, o proplacení těchto nákladů musí požádat bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro
uplatnění práv z vadného plnění.
·
V jakém případě bude reklamace
zamítnuta?
o Došlo-li k poškození Zboží prokazatelně nesprávným
používáním (např. používáním v rozporu s pokyny uvedenými
v návodu k použití nebo na obalu Zboží).
o Došlo-li k prokazatelně nedovoleným zásahům do Zboží.
o Uplynula záruční lhůta.
Budete-li mít pochybnosti o správnosti vyhodnocení Vaší
reklamace, můžete se obrátit se stížností na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz).